Stilig sopa




Här om veckan hittade jag en hel påse med gamla grejer från någon liten gumma som verkade haft bra känsla för stil på 60-talet. Kunde inte ta med mig mer än detta då och när jag kom ner nästa gång hade någon annan varit där och fyndat.
Detta lilla stilleben blev iaf mitt och efter lite puts och tvätt är grejerna redo för användning.

Tack tack!
1 Frida:

skriven

Det är olagligt att plocka upp andra saker ur soprum!! Hade jag haft er som grannar hade jag anmält. Inte ok att rota bland andras sopor!

Svar: Tråkigt att du känner så, vi tänker att det är en insats för att minska belastningen på miljön och att det är ett större moraliskt brott mot miljön att slänga något användbart.
Hella och Susanna

2 Känner?:

skriven

Känner så? Det är lagstiftat...
Jag kände mig innan trygg med att slänga mina saker.. Nu har du förstört den tryggheten..
Låt bli mina sopor för fan.

3 Gitte bortbytingen:

skriven

Vad avis jag är. Eftersom vi hyr ett hus har vi förstås ingen grovis att fynda i, men överlag är alla sopfynd i vår kommun väldigt begränsade tillgänglighetsmässigt. Dels har vi en sopstation som gått långt med sorteringen, och det går inte att obevakat plocka med sig något fynd därifrån, sen har de ytterligare avgränsat tillgången dit så att man måste ha ett "klippkort" för att ta sig in. Har man villaabonnemang får man åka dit utan att erlägga entre tolv gånger om året, tidigare har lägenhetsinnehavare haft sex gånger på sig om året men de har de tagit bort för att göra det till fastighetsförvaltarnas uppgift att göra sig av med hyresgästers avfall, även när det är större avfall. Hur de olika bostadsbolagen löser det vet jag inte, men sopfynd är superroliga ibland och nesligt att man inte kan göra utan vidare. Det skulle behövas en lagändring just för att göra sopfynd tillgängliga, för all återbruk borde förstås vara en samhällsvinst!

Svar: Jag känner folk (konstnärer som använder återvunna grejer i sin konst) som hängt så mycket på tippen att dom blivit kompisar med dom som jobbar där. Då har dom fått ta grejer.
Hella och Susanna

4 Vicky:

skriven

men! så underbart. härliga ni är. grovsoprum äger ju. jag bor nu i usa och det verkar ju inte finnas några här, folk bara slänger ut saker på gatorna och det är ju inte så soft.

Kommentera här: